Nu kom semestern!

Så kom den, semestern! Nu är jag ledig i tre veckor och sparar lite semesterdagar ifall jag vill vara ledig på hösten eller våren. Det känns som vanligt lite overkligt. Som vanligt kan jag inte låta bli att rita streckgubbar utanför mitt kontor


Den här semestern blir bättre än någonsin. Förra året hade jag avlivat terven och sörjde henne. Jag ville för det mesta vara ifred. Året innan dess skadade sig Galishimo akut och alla semesterdagar gick till skytteltrafik till och från stallet och rehabiliteringsträning.

 I år är allt annorlunda. Jag har inte haft det så här bra på flera år. Jag har mycket mer energi och är inte alls lika utpumpad som jag brukar vara i början på semestern. Jag kommer att starta semestern i morgon med att gå på kurs med Galishimo. Allt blir spännande med den kursen. Att lasta honom, köra, träna och åka hem igen. Jag är nervös, förväntansfull, och väldigt, väldigt glad. Hoppas allt går bra!




Kommentarer

  1. Spännande med kurs!
    Lycka till! Ser fram emot att läsa om det sedan:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart håller jag dig uppdaterad! :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback