Hästen och selen

Innan Galishimo begick Kamakazie-självmord när han (med tömkörningsgjord) longerades över det lilla krysset så hade jag faktiskt den riktiga körselen på honom en vända till. Vi fick dessutom en liten genomgång av stallägaren om vad det innebär att köra och vad en sele är, sådana saker. Jag har lärt mig vad en bukgjord är, och varför den finns, vad en däckelgjord är och vad man ska tänka på när man fäster den där större lokdelen på hästen.

Det där med vad en "svanskappa" är och att jag trodde det var en direktlänk till närmaste akutmotagning, visste vi ju redan. Men Galishimo klarar en tråd under rumpan utan att sparka. Det var inte det värsta han varit med om! Han är van sin tokiga matte. Det är bara att bita ihop så länge man kan!

Sedan fick han knalla runt med en skramlande kedja och visa för alla och envar vilken modig häst han var. Mitt på parkeringen höll vi till så att alla på väg till och från stallet kunde beskåda underverket. Kanske höll jag eventuellt till där även ifall det skulle bli skrik och panik och man skulle behöva snabb hjälp....



Men lite stolt blev jag. Galishimo klarade kedjan väldigt bra! Än så länge är han ju superduktig!

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback