Valpen som aldrig blir trött...



Mammas hundvalp Sicko hälsar ju på titt som tätt. Det här var andra besöket under min semester och han var vildare än någonsin. Mamma var lite trött när hon kom med honom och sa att han var ovanligt vild. Jag lovade att ta hand om honom och "trötta ut" honom så han skulle vara snäll. Jag tänkte att en liten längre promenad och lite stadsträning i centrala staden borde ta musten ur den lille parveln... särskilt om jag ställer lite krav på att han ska gå i koppel fint. Det borde ju verkligen trötta ut det lilla hundhuvudet... Han är ju så UNG, tänkte jag.

Fem timmar senare låg jag utslagen i sängen och orkade inte aktivera mig mer. Sicko däremot var på topp. Han vann energi-racet och jag förlorade. Mamma såg dock lite mer utvilad ut och kvittrade glatt, när hon satte på kopplet på en väldigt glad och pigg Sicko, för att åka hem med honom.

Själv kved jag självömkande från sängen:

"Jag orkar inte kliva upp! Jag orkar inte säga hej då ens! Åk bara!"

Mamma fnittrade förnöjt och sedan var de iväg...


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback