Den här gången



Ofta när en relation tar slut så skäms jag så mycket att jag inte vågar eller orkar försöka igen. Sedan brukar jag bli väldigt orolig och få lite olustkänslor när jag ska försöka dejta igen. Jag skäms ofta väldigt mycket. Jag känner att andra undrar vad det är för fel på mig. Jag undrar om någon någonsin kommer att vilja satsa på just mig. Jag är rädd för frågor om varför jag är singel och varför jag inte har barn och liknande. Och så håller jag mig för mig själv och biter ihop alldeles för länge eftersom jag vill vara en duktig lidande martyr som ägnar mig åt självreflektion och citat om livet. Självklart för att ingen ska lägga huvudet på sned och nedlåtande säga:
"Du kanske borde lära dig att leva eeeensam?"

Jag är fett färdig med det. Jag ska prova igen. Och igen. Och igen. Jävlar i min själ. Jag ska prova så många gånger att jag plötsligt träffar en man som bara tycker att jag är fantastisk precis som jag är. Som kan peka på mig på håll och säga
"Den där tjejen! Hon är min! Jävlar i min låda vilken tur jag haft! Och det kommer en häst med på köpet! Hur tur får man ha?!"

Eller kanske inte ordagrant så. Men ungefär så. Det ska KÄNNAS så i alla fall! Jag ger mig inte!




.

Kommentarer

  1. Vet du: jag tror ingen som läser tänker att det är nåt fel på dig, utan att du lever det alla vi andra lever i: livet!
    Det låter som att det är dina egna slutsatser du gör och att du har höga krav och förväntningar på dig själv.
    Sånt är livet! Och ju fler du dejtar desto mer vet du vad du inte vill ha. Du har ju pojkvännen Galo tills vidare.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. *fniss* "Loubergskan"... ;) Jo jag har ju min viktigaste partner in crime kvar... :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback