Det är de små sakerna som räknas


Det kändes som det var en hel del som föll på plats efter kursen. Jag fick inte så jättemånga tips, men de som jag fick håller mig sysselsatt ett tag framöver. Det viktigaste som jag försöker kämpa på ordentligt med nu är sitsen. Måste sluta luta mig framåt och sitta mer upprätt. Han bockar inte på ett sätt som kräver att jag alltid är redo, längre. Den tiden är förbi. Nu måste jag ställa om mig och våga sitta upprätt och våga luta mig tillbaka lite. Jag har ju "paniksnöret" att hålla fast mig i när han sprätter, så det är ingen fara.

Dessutom så verkar vänstergaloppen verkligen ha satt sig. Fick lite tips om att kräva mer stöd på yttertygeln i traven för att ge hästen bättre balans, och det verkar ha gjort susen i flera av våra träningsmoment. Där ser man.... att så lite kan göra så mycket. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback