Äntligen kom Elin!



Äntligen kom Elin, som tidigare ägt Galishimos helsyster Gezzina, och hälsade på! Hon har inte ridit sedan hon sålde sin egen häst men det märktes inte! Jag passade på att verkligen utnyttja henne idag och var väldigt specifik i mina önskemål. Jag ville att hon skulle rida Galishimo utan så stora krav på form eller finlir (citat: "Strunta i formen!")  men att hon skulle hålla honom sysselsatt med bommar, små hinder och ganska högt tempo.


Galishimo kan ju redan springa fint som en fin häst, det kan jag lösa själv, men Elins styrka är ju hennes goda balans, följsamhet och oräddhet.  Det ville jag använda mig av så mycket som möjligt, eftersom jag själv inte är lika duktig inom just dessa områden.

Så det var ju bara perfekt att låta henne rida när Galishimo kämpar sig över kryssen! Dom är så söta tillsammans!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback