Finbesök!




Såklart du ska rida! Sa jag självsäkert till Linda som hälsade på från Kiruna och hon sken upp. Och så kunde jag stå där som en värdsvan hästägare och säga saker som "Han är jättesnäll" och "Håll bara i dig i snöret i sadeln så går det så bra så..." och andra underliga saker som jag aldrig trodde jag skulle säga om min häst. 




Linda blev hur glad som helst, och red och red och gjorde volter och galopperade och fnissade och klappade honom... sedan red hon ut med honom och berömde honom ännu mer. Och Galishimo sprang runt med glittrande ögon och spetsade öron och försökte glatt göra allt hon bad honom om. Jag tror han tycker om fnissiga och glada tjejer.



Men sedan var Galishimo trött, han kämpade glatt på men det har varit många långa ridturer på sistone. 

Jag tror en liten arab snart gjort sig förtjänt av en ordentlig vila... 

 
Tack snälla Linda för besöket och kom gärna tillbaka!

Kommentarer

  1. Nä nu bölar jag! Fy bubblan vilken söt och fin pålle, och vilken söt och fin hästägare :-D
    Ser fram emot uteritt ihop vid tillfälle!!! *fnissar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ser nog Galishimo fram emot också...! :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback