Historien om det lilla krysset

 I förrgår så var jag livrädd och blev helt introvert och fick djupandas för att ens skritta över det lilla krysset. Idag så kändes det mycket bättre och jag tog krysset i trav flera gånger! Galishimo tar det jättelugnt numer och jag red honom på en liten volt där han fick springa över cavaletti på ena sidan volten och hoppa över krysset på den andra, från trav. Det verkar som att han tycker den övningen är rolig och så snart han är över hindret så saktar han upp lite och fokuserar på cavalettin. Jag behöver bara hålla i mig i sadeln och vara glad.



Och apropå hålla sig i sadeln och vara glad. Pojkvännen är nu på sin fjärde lektion och tränar lättridning. När man rider lätt så ska man stå och sitta i vartannat steg i takt när hästen travar. Det är svårt att kordinera lättridning om man inte är van så det blir lite skumpande i otakt innan man får ordning på det. Tror ni Galishimo har något emot det? Nej det har han inte. Han är fullt upptagen att trava så fint han bara KAN så pojkvännen har en Snel Hest att träna på.

Dom här pojkarna, alltså...!!!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback