Vi gör det tillsammans

Jag har varit lite trött och inte orkat rida men jag har tömkört och longerat Galishimo i helgen. Vilken underbar häst han är. Vilken power han har. Han uttrycker sig så fint. Han gnäggade från hagen, både lördagen och söndagen när han fick se mig. Han skämtade med mig, drog mig i jackhuvan, och gav mig en puss när jag ryktade honom. Under den lite raggiga vinterpälsen så verkar han vara i jättefin form. Idag var jag glad att jag inte red honom, för han var full av expressionism och energi. Vi tränade över markliggande bommar och han fick kämpa på med sitt lilla krysshinder på 20 centimeter, som han entusiastiskt tog sig över, under buller och bång.

Man får ge och ta när man har en häst som Galishimo.
Han vägrar bli behandlad som ett djur.  
Vi är ju ett team. 
Vi gör det här tillsammans.





Och den lilla bilden här nedan.. Vad är det här för en liten räka?! Jo det är Galishimo för precis ett år sedan. En för stor martingal som dinglade mellan benen och en matte som inte vågade släppa greppet om westernsadeln...

 

Hade jag kunnat resa tillbaka i tiden hade jag sagt till mig själv:
"Ni är nästan där! Ge inte upp! Det blir bättre!"

Kommentarer

  1. Det är ju ändå så mycket roligare när de har både humor och humör:) min är likadan.
    Sist jag red höll jag på att åka av inte mindre än fem gånger..men men.
    Kram på dig!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet