Trygg Hest


Idag kändes Galishimo mycket tryggare än igår. Han slappnade av snabbare på longeringen och kom aldrig upp i sin obligatoriska griseknorr och balanstrav, som han brukar härja på med. Han var lite orolig och tittade ängsligt omkring sig, men det är stor skillnad med exempelvis förra året denna tid.

Det var mycket lättare att sitta upp på honom. Jag satt länge i sadeln och kliade honom. Sedan har jag börjat med en ny rutin om att backa honom från pallen i stället för att han ska gå framåt, då kanske jag får bort lite framåtanda, om jag har tur. Nu blev det inte så mycket ridning då det kändes ishalt på ridbanan, men det känns hoppfullt inför våren. Han känns mycket mer stabil nu än förra året. Jag testade gas och broms och halt och sidoförande och back. Alla växlar funkar. Det är bara att tuta och köra när underlaget håller! Det känns bra! 



Den här tiden förra året gjorde det ju rätt så ont att vänja in honom vid ridbanan... 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet