Grönt Kort!

Jag har nu genomfört slutprovet och härmed tagit Grönt Kort! Grönt Kort är körkortet för tävlingsryttare! Man ska veta hur tävlingar fungerar och vilka vaccinationer hästen ska ha och vilka regler som gäller. Väldigt bra kurs och matnyttig information. Jag började kursen den 3 februari så vi har kämpat på ett par veckor. Jag har dessutom lärt känna mina kurskamrater och fått ännu fler vänner. Awesome!

Jag är bara så glad, så glad... Tänk att man börjar med att köpa sin första egna häst: en liten söt oinriden 2-årig Arabhäst...  jag klarade knappt av att rida in honom, sedan höll han på att stryka med i en olycka, sedan rehabtränas han i ett år, sedan kravlar man sig tillbaka, ibland är vi båda rädda som sjutton... men det går framåt. Långsamt och säkert!


Never give up on your dream... 
because you never know 
what the Lord can bless you with.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet