Världen är så nära

Jag är fortfarande fascinerad över den häringa nymodigheten Internet. Där man har kontakt med hela världen bara en sekund bort. Jag har ju fnissat åt Galishimos fnatt som blev filmat. Det skulle förresten vara kul att höra vad någon annan tyckte om honom också. Man kan ju gå in på Sveriges vanligast hästforum Bukefalos men man kan ju precis lika enkelt skicka filmen till Saudi Arabien och fråga någon arabsnubbe med erfarenhet av arabhästar. Det tar precis lika kort tid och är precis lika lite besvär att slänga iväg.


Sagt och gjort. Jag taggar en relativt okänd arabryttare från arabländerna, han här ovan, och frågar honom vad han tycker om Galishimos utspel. Inom några minuter får jag ett glatt och positivt omdöme om att Galishimo ser ut att ha roligt och jag hanterar honom bra, samt lyckönskningar.

Det är bara lite roligt. Att hela världen är en knapptryckning bort. I och för sig så behöver man inte vara expert från Saudi Arabien för att tycka att Galishimo verkar ha roligt, men...




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback