En av de här dagarna...

Så kommer en av de här dagarna då Galishimo stoppar allt i munnen, river ned allt han kan på väg till sin spilta, vägrar släppa taget om "vad-han-nu-hittat" även om man sliter i linan/grimman/vanten/tröjärmen/spöet och försöker se sträng ut, och säger "LOSS!"

Under promenaden så härjar han som sjutton, gör alla extra konster han kan hitta på från sin alldeles egna "plusmeny"... och så avslutar han dagen med att bli så överdrivet rädd för en bil att han på helt egen hand övertalar bilföraren att stanna och slå in backen för att undvika repor på lacken.

Jag vinkar mot bilföraren och försöker se tacksam ut. För det är ju tacksamt. Att ha en häst som Galishimo. Man får åtminstone inte tråkigt. Eller hur det nu var...


"Varför testar du inte att rida barbacka?!" frågar en glad tjej i stallet och jag tänkte för mitt stilla sinne:


"...för att jag inte vill dö?" 

.

Kommentarer

  1. Haha:) kan inte låta bli att skratta..
    Rolig läsning! Känner igen mig också.
    God fortsättning till er!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback