På tisdag börjar kursen

Jag är nu antagen och jag börjar på kursen för att ta min tävlingslicens på tisdag. Det är bara jag som behöver ta licensen, Galishimo kan chilla i hagen så länge. Men ändå... Plötsligt går tiden lite snabbt. Redan nu om en vecka, alltså?! I och för sig är det väl inte direkt knepigt att ta Grönt Kort men det blir på något sätt officiellt nu... att jag vill tävla dressyr med Galishimo. Folk kommer att fråga mig om jag ska tävla, och när jag ska tävla. Jag vet en vän i stallet som kommer att gnaga på mig ordentligt om jag inte pallrar mig ut på en tävling, med Galishimo... Det känns lite överväldigande, jag är inte riktigt där ännu. Men jag kan åtminstone åka iväg med honom då och då och gå på lite kurser. Jag måste bli medlem i klubben för att få ta kortet och då kan jag ju åka dit och rida lite och se hur han beter sig. Jag behöver fixa en bra dragbil också... kanske kan jag låna en dragbil till att börja med.

Små steg i taget.

Vi behöver inte ha bråttom.

.

Kommentarer

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback