Noterat - 34 och singel

Jag känner mig inte kränkt. Jag är inte den typen som känner mig kränkt. Jag kan liksom snörpa ihop munnen i ett återhållsamt och något falskt leende, vid vissa situationer. Men jag står verkligen inte på barrikaderna och kräver ett bättre samhälle. En fnysning kan jag ge ifrån mig dock, ibland.

Men jag noterar vissa saker. Noterar. Och delar med mig.

Som att man är lite mer "allmängods" när man är 34 och singel. Jag arbetar i kontorsmiljö och till och med på ett möte i måndags, fick jag kommentaren av en kvinnlig, äldre kollega:
"Du har sett väldigt fräsch och snygg ut på sista tiden, har du gått och blivit kär?"
"Nej, jag äter tillskott av magnesium."
"Jaha."
"Ja."
"Inte kär då?"
"Nej."

Jag bet mig i läppen för att inte ställa en passande motfråga till kollegan som är ca 20 år äldre än mig och väntar barnbarn:
"Du då? Ditt kärleksliv? Rullar det på bra?"

Men det kändes allt för opassande på mötet. Man vill ju inte att någon ska känna sig... onödigt exponerad...

"Cougars" (Pumor) är ett allt mer använt uttryck på äldre singelkvinnor som är sexuellt aktiva,
 (oftast med inriktning mot yngre män). 
Där är jag inte riktigt. Om det innebär att jag måste vara uppe på nätterna så är det inte värt det... 
.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback