Underhållsarbete



Är det något som jag gillar så är det väl sysselsättningar som lätt kan sammanfattas som "underhållsarbete". Jag gillar att underhålla min kropp med bra mat och motion. Jag gillar att skotta snö. Jag kan gå på promenad efter promenad med Galishimo utan att tänka på diverse prestationer eller framsteg. Att underhålla helt enkelt. Mycket mer avslappnat än att prestera. I morse hade jag löjligt gott humör och tänkte göra mig själv och grannarna glada med en ordentlig insats av snöskottning vid uppfarten. Jag trivdes verkligen med att greja på och göra fint.








Ja, tanken har slagit mig att jag kanske skulle trivas med en hund som krävde "underhållsarbete" också. Det kanske skulle... få igång mig lite. Att få pilla på lite med dem så de blir fina. Därför har jag tittat lite på pälsvårdskrävande hundar. Och jag måste erkänna att jag känner mig ganska intresserad... om än det är stor "tantvarning"  på hundar som kräver pälsvård. Som denna, otroligt vackra, aprikosfärgade mellanpudel. Köper man en sådan så finns det nog alltid underhållsarbete att göra... :)





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback