Underbar lördag

Livet rullar på tämligen smärtfritt just nu. Väldigt smärtfritt faktiskt. Jag har ägnat morgonen åt att äta choklad och kaffe som jag brukar starta mina lördagsmorgnar, och så brukar jag titta på lite tv-program från datorn i sängen. Sedan åt jag frukost och gjorde mig fin för att julhandla. Råkade ju till och med hitta en liten grej till mig själv när jag ändå var där, en lite lättare vinterjacka att ha...

Ursäkta att jag lägger in en bild från toaletten. Men de flesta toaletter har bra speglar och just denna toalett är perfekt för selfies. Den finns på mitt arbete, och mitt arbete ligger ju väldigt centralt, nära köpcentret. Förutom att spegeln är jättestor så finns det ett stort fönster vid sidan om toaletten så ljuset inte kommer rakt uppifrån. Den ultimata selfie-toaletten, helt enkelt. 

Sedan så fick Galishimo vara "Tjänstgörande hund" och vi gick på promenad. Jag saknar terven och våra promenader tillsammans. Jag behöver gå och ha en kompis med mig. Så han får vackert ställa upp. Vi gick mest runt men han fick även visa upp hans trav och galopp en liten stund. Sedan så har jag börjat inse att han går ju bra att träna lite dressyr på promenaderna också, och det är en ganska skön omväxling för oss båda. Han är ju väldigt klok och förstår ju oftast vad jag vill att han ska göra. Så jag fick lite inspiration och några ideér om vad jag skulle kunna träna honom på. Mer märkvärdigt än så här är inte livet, just nu...





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet