Det är jobbigt att prata om, men inte att skriva

Jag har på mig vinterjacka och fluffiga vinterkläder när en ung, vacker Personlig Tränare kommer fram till mig på gymet.
"Hej, var det du som ville introduceras till bakfickan?" frågar hon vänligt och ler.
"Ja."
"Hur var det, ville du ha någon form av personlig tränare för att lära dig styrketräna?"
"Eh... jag vet inte... tror inte det. Jag vill bara veta hur det ser ut och om man behöver portkod eller så..." svarar jag och skruvar lite på mig. Hon verkar väldigt trevlig. Plötsligt känner jag mig obekväm och klumpig, i min vinterjacka.
"Men du vet att personlig träning ingår i ditt medlemskap?" frågar hon igen.
"Ja."
"Har du tränat förut någon gång?" frågar hon.

Jag känner mig fruktansvärt blyg och obekväm. Jag skruvar lite på mig och rodnar lite.
"Ja."
"Toppen. Vad har du tränat förut då?"
"Ja... triathlon. Och multisport.. Men för flera år sedan... Jättelänge sedan...." mumlar jag. Hon tittar på mig. Sedan tittar hon på min fluffiga vinteroverall för att försöka läsa av min kroppsstatus, på något vis.
"Jaha. Jahaja... Behövde man kunna styrketräna när man tränar sådant?"

"Ja. Det behövde man." svarar jag.

Innan start i Säter triathlon... 2008.

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet