Långpromenader är inte Galishimos grej

Galishimo tyckte att jag var jobbig idag, som krävde att han skulle vara Tjänstgörande Hund. Korta promenader är roliga men när vi varit ute i över en timme så är det inte roligt längre. Han gick två meter efter mig och sölade på vår långa söndagspromenad. Han gick så långt bakom mig som bara linan räckte. Med öronen lite bakåt och sänkt huvud. Han var sur tills vi mötte en tant och en farbror och tanten utbrast:
"Men vilken vacker häst du har! Vilken vacker färg! Han är ju alldeles gråmelerad!" och så frågade hon ödmjukt om hon fick hälsa på honom. Det fick hon. Galishimo sken upp. Äntligen någon som såg honom för den fantastiska häst han var. Öronen spetsades och ögonen glittrade på honom. Han blev precis så vacker som hon beskrev honom. Så då traskade han ståtligt bredvid mig en stund... Tills han insåg att jag inte alls "upptäckt honom på nytt" utan fortfarande fokuserade på långpromenaden. Då blev det tråkigt igen. Så då sackade han efter. Och suckade.

Jobbigt att vara häst. Tydligen.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet