Lite ridning igen

Jag har börjat rida Galishimo igen nu när det äntligen är lite mindre hårt på marken! Snön som kommit över natten, har dämpat marken ganska bra. Galishimo skötte sig inte strålande så det blev lite mindre ridning än tänkt. Det var lite mitt fel för jag red lite för långt bort, och när vi skulle vända riktning och rida hem så fick han ju lite panik ("Vad flyr vi från?! Va?! Jag ser inget!!!) och då blev det pannkaka av allt. Han tolkar en vändning som en tvekan eller flykt från min sida och jag måste jobba lite mer på att han ska bli trygg med det. Och då är det ju smartare att "vända" närmare hemmet och inte börja allra längst bort på fältet så det blir panikbråttom hem. Nåja. Hem kom vi till slut! Jag tog inte med knasrycken på filmen...


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet