Löpning

Jag sprang tio minuter i 9,5 km/h på löpbandet. Jag kände puls och hur andningen blev lite ansträngd. Jag kände porerna öppna sig och svetten bryta ut. Jag andades andfått men inte krampaktigt. Jag kände mig pigg och absolut inte tung. Svetten rann i nacken och mitt nackhår blev lite lockigt och klistrat mot halsen. Ansiktet rodnade lite av ansträningen. Förut har jag inte klarat mer än tre minuter. Förut har tempot varit precis över gångpromenad. Förut har jag blivit för trött för att springa, innan jag ens blivit anfådd. Det har varit som att springa i lera och jag har bara trott att det berott på mental trötthet eller dålig kondition.


Det var det inte.

Det var brist på Magnesium.

Jag gick av löpbandet efter dessa tio minuter, och kände mig lyckligare än någonsin. Tänk att få uppleva det här igen. Energin och blodgenomströmningen genom kroppen. Min kropp!

Två år sedan. Jag var så trött, så grymt trött... och stressad. Stress drar ut magnesium ur kroppen.




Nu börjar jag bli den jag var innan jag flyttade till Västerbotten...!

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet