Att inte ha barn

Jag sörjer ju fortfarande att jag inte har barn och familj. Jag läser fortfarande om föräldraskap och fastnade i denna statistik. Det är två amerikanska föräldrar som läste studier om nivåer av lycka hos dem och hos andra föräldrar. Resultaten var tydligen inte så roliga. Fyra studier visar samma mönster. Känslan av glädje sjunker dramatiskt när man har barn. Och märkligt nog stiger den när barnen flyttat hemifrån. Jag tar det inte på fullt allvar men samtidigt så måste jag le lite snett. Det måste vara jättesvårt att vara förälder idag. Barnlöshet (eller att inte ha en familj) kanske inte är det värsta som kan drabba mig.  Om än det känns så, ibland.



Här har ni hela föreläsningen

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet