Vacker höstbild


Maud Björkstrand tog en bild på Galishimo från hagen i söndags, och jag tycker att bilden är så fin. Jag tycker att bilden fångar hur jag upplever honom allt oftare nu. Lugn och lagom vaken. Han slappnar av mer och mer och har inte den här inre oron och flyktbenägenheten är dämpad. Han börjar bli äldre och klokare. Han kan titta lite nyfiket men ränner inte runt. Han kan gå från att vara ganska uppjagad, till att nästan somna till, på ganska kort tid.

När vi var på den andra equiturumkursen förra veckan, innan sadelköpet, så stod vi stilla en stund i början när vi skulle utvärdera hur träningen gått sedan sist. När ena tjejen, med sin sagotinker, berättade om veckan lite mer ingående för instruktören, så red jag upp bredvid henne och lyssnade. Då tog Galishimo en lätt powernap bredvid dem. Med mig på ryggen. Han ställde sig på tre ben, och öronen kopplades bort, och han halvslöt ögonen, och jag fick sitta väldigt snett av lutningen av hans viloställning. Tränaren bara stirrade på Galishimo och höjde förvånat ögonbrynen. Hon har ju som sagt ridit honom tidigare så hon vet mycket väl hur svårt han haft att koppla av. Det blir bara bättre!

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet