Dressyrlektion igen

Jag red mitt tredje eller fjärde pass för tränaren CL idag, hon hade semester och hade tid att hjälpa mig med kort varsel. Hon frågade vad jag ville träna på och jag sade liksidighet, serpentinbågar, rakriktning och ställning och böjning, samt galoppfattning.

Och min sits.

Den tränaren är fenomenal. Hon tog mig på orden och så gick vi grundligt igenom moment efter moment. Galishimo var lite trött eftersom jag även red dressyr med honom igår, men gjorde sitt bästa.

"Han är verkligen FIN nu!" sade C och jag kunde inte låta bli att hålla med. Ja, han är faktiskt fin! Jag hörde det även igår när jag var på ridbanan och en kompis jag inte sett på något år var där och red också.
"Vilken skillnad! Vad fin han blivit!" sade hon också och jag tackade av hela mitt hjärta.

Det är så roligt att vi ändå kommit så långt som vi gjort nu.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet