Höstpromenad


Denna helg är jag domarsekreterare på dressyrtävling på fredag och söndag. Igår kväll satt jag och antecknade och tittade på ponnyer som tävlade dressyr. Personligen tycker jag alla ekipage hade väldigt hög kvalitet, jag och Galishimo är ju inte riktigt på den nivån ännu. Särskilt det här med att gå rakt fram, det får vi jobba på. Och hörnpasseringar. Och avspänning. Jag tycker ändå det är väldigt roligt att se.

"Jag skulle behöva gå på ett rakställnings-bootcamp..." muttrade jag för mig själv under tiden jag antecknade.

Eftersom Galishimo ridits en hel del hela veckan, nu när jag kom på att jag får ridbanan för mig själv, innan jobbet, så blev det i stället en timmes höstpromenad med häst, pojkvän och hunden H. Skönt för oss alla fyra!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet