En överraskning på hemnet

Ibland tittar jag på hemnet då jag funderar på att köpa en tvåa längre fram. Trillade över en annons och insåg att det är mitt ex som flyttar från en bostad. Jag kände inte igen bostaden, men jag kände igen alla möbler jag köpt och vi köpt tillsammans, för flera år sedan! Det ilade i bröstet och jag insåg hur mycket pengar jag förlorat ekonomiskt på den separationen. Jag lade ned mycket pengar på renovering, inredning, soffa, arbetsmöbler och annat men av olika skäl så fick jag inte så mycket tillbaka när jag separerade. Om jag nu ska uttrycka mig neutralt och diplomatiskt. Använd er fantasi. Lägg till i fantasin att jag vägrat flytta ihop med en man sedan dess, de senaste fem åren. Jag har tyvärr inte råd att separera. Igen. Jag vill ha kontroll på mina inkomster och utgifter och jag vill inte behöva spara alla kvitton på allt jag köper.

Jag fantiserade själv friskt om att komma på husvisningen och ta med mig hästtransporten och bara helt resolut lasta tillbaka lite grejer. Nu efter fem år. Det hade nog väckt sina rubriker... och nästan varit värt det. Haha...



Den här soffan, på bilden ovan, lade jag mycket pengar på år 2012, och så köpte jag det lilla avlastningsbordet för egna pengar och använde det som vardagsrumsbord. Och så lilla terven och taxen som jag fortfarande saknar så mycket.


Så här såg annonsen ut. Det måste vara samma... Och den underbara lampan från IKEA, Häggås, som jag valde ut att ha i sovrummet och som spred världens mysigaste ljus, se bilden nedan från 2012. Gardintyget köpte jag också från Åhlens och hade i sovrummet 2012. Får man åka dit under husvisnngen och plocka tillbaka lite grejer? Va? Tänk att äntligen få blomma ut och bli en crazy lady.


Mitt arbetsbord som jag fick i gåva för att jag i princip helt ensam renoverat alla rum i vår tvåa stod där också, jag hade precis fått okej från chefen att jobba hemifrån en dag i veckan och då kom tanken om ett arbetsbord.Till och med lampan och de röda tulpanerna i blomvas som jag själv köpte var kvar, precis som jag lämnat dem för fem år sedan.


Annonsbilden ovan, och bilden från vårt hem år 2012 här nedan. Så kan det gå!



Man ska väl inte titta för mycket i backspegeln utan fokusera på nuet också. Så här, som på bilden nedan, ser min lägenhet ut idag och den kan ingen ta ifrån mig. Lite barnsligt, färgglatt och feminint med modiga kombinationer i gult och rosa. Ingen kan knipa mitt egenhändigt pimpade kopparfärgade älghorn heller. Allt är färglatt, obekymrat och mitt. Mitt! :)


 





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet