Planering med att måla hästtransport



Japp. Det är lika bra att ta tjuren i hornen direkt. Hästtransporten renoverar inte sig själv. Färgen håller på att flagna på den. Jag gillar det inte.


Den stora frågan var ju om jag ska måla transporten i en helt ny färg, exempelvis plommonröd, eller om jag skulle försöka finna en färg som matchar min bil, utan att bli så ljus att man ser alla ojämnheter man målat över på plyfan. Eller bara bättra på nuvarande nyans. Jag vägde mellan en förstärkt färg av transportens vanliga blå färg eller bilen.



Jag bestämde mig för att det var bättre att köra det fegaste alternativet, det som mest liknar min transport. Jag valde att fega trots att en välmatchad transport till bilen skulle kunna bli awesome. Med heltidsjobb och häst har jag begränsat med energi och orkar kanske inte behålla min entusiasm, om jag råkar välja fel beige nyans på transporten. Det kan ju lätt bli så att den bara ser ut som en kartong om man väljer fel nyans. Eller ljus avföring. Däremot kan jag ju alltid dekorera med beige om jag vill göra något särskilt för transporten senare. Kanske kan jag leta reda på bilens färgkod på biltema och måla en stripe... allt är möjligt!

Men nu fick det bli RAL 5013 i stället. Ett vanligt och säkert alternativ för en hästtransport.  

Hoppas jag...


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Den där silverbjälken

Påskjutet