Laminerade kontaktlappar

Min receptionist och kära vän Josefin gjorde nyligen laminerade (inplastade) kontaktlappar till mig och Galishimo, hela sex stycken! Jag hade pratat om att jag ville ha en kontaktlapp att ha på Galishimos sadelskåp, med olika telefonnummer att ringa om något hänt mig eller Galishimo. På kontaktlappen hade jag skrivit mitt nummer, Elins nummer, mammas nummer och Björns nummer. Jag hade även en liten bild på mig och Galishimo på lappen, så man ser att det är rätt ryttare eller häst. Det finns ju nästan 30 hästar på lantbruket där jag har Galishimo, och det roterar ganska ofta olika ekipage, så det är inte lätt att hålla reda på varandra. Men nu fick jag alltså några bonuslappar i olika storlekar.

Det är ju så att när man väl står där, med flera plastlappar, det är då man inser att kontaktlappar är ju faktiskt bra att ha lite överallt. Exempelvis kan jag ha en kontaktlapp i handskfacket på bilen, och sätta fast den där man brukar fästa bilens parkeringsbiljett, på insidan av bilens framruta, när jag åker iväg ensam med Galishimo. Den är ju bra att ha framme när jag exempelvis åker till ridhuset. Jag har ju åkt till Anna och Pride på uteritter i vinter, och planerar att åka och besöka fler bekanta på fler uteritter framöver. Då är det ju jättebra att lämna en liten plastlapp innan man rider, med kontaktuppgifter.

Känns ju riktigt bra, faktiskt! Tack fina Josefin!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback