Söndagsritt

Sommarvärmen fortsätter steka trots att det inte ens är juni ännu. Vilken tidig sommar! Galishimo låg och myste i solen när jag hämtade honom i söndags. Han halvsov sig genom uteritten också. Detta är en väldigt stor skillnad jämfört med förra våren då han var så spänd och uppskruvad, att jag bara orkade rida ca 3 km på uteritten, innan jag gav upp och klev av. Det blev ju bättre ju fler uteritter vi var på.
I söndags satt jag tryggt i sadeln i två timmar, och Galishimo halvsov och skrittade och snubblade lite här och var. Han tyckte inget var särskilt spännande. Förutom en väldigt ung travhäst som blåste förbi, då var han spänd i fem minuter, sedan orkade han inte göra livet märkvärdigt längre. Nu hade han ju sin bästis Corzo som tagit ledningen också, så det hjälper ju mycket för den lilla själsfriden i den lilla arabhästen.

Björn följde med på promenaden och tog lite fina filmsnuttar och jag klippte ihop det på kvällen.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback