Inte konstigt man blir lycklig


Inte underligt jag är lycklig med Galishimo nu. Allt verkar falla på plats. Lite i taget. Han blir bara finare och finare. Jag har inte varit rädd på hela passet idag. Jag var bara lite vaksam på omgivningen, men i det stora hela så kör jag bara på. Rider och njuter. Det känns som att jag äntligen är "uppkopplad" på Galishimo. Han förstår att allt jag gör betyder något och är väldigt intresserad av att göra rätt. Han försöker hela tiden göra det bästa av passet. Sedan gissar han ju fel lika många gånger som han gissar rätt, men det gör ju inget. Det går framåt hela tiden!


Idag vågade jag till och med galoppera med honom! Det har jag inte vågat under hela våren. Men han känns så otroligt lugn, fin och uppmärksam, så det är bara att köra på! Superkul var det! Duktiga DUKTIGA häst!

Tack till pojkvännen som lyckes få in just bilden här nedan. En "nästan kontrollerad" galopp där jag tittar in i kameran. Jag är så stolt. Så. Stolt!


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback