"För att hästar ger allt"



Mamma hälsade på och vi åkte till Galishimo. Han har fått vila några dagar eftersom jag behövde tid att tänka och känna igenom livet. Under dessa dagar han fått vila, så har han uppenbarligen ätit. Ja, något måste han väl sysselsätta sig med, antar jag. Magen var rund. Han ville genast jobba och var väldigt inställd på att göra rätt. Jag var lite trött och absolut inte intresserad av att träna mer på galoppen, men det var han. Det är tydligen galoppen som gäller nu när vi tränar. Det är bara att hålla i sig och hänga med! Han är så klok!

Tanken slog mig att jag köpt en ganska billig häst av ganska liten storlek, kanske inte alls särskilt iögonfallande för någon annan, men jag ser honom verkligen som en stjärna. Det är så mycket som han gör så bra!

Skritten... 



Traven



och en fin och lugn galopp! 
Det var bara för matte att hålla i sig i sadeln och gunga med!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback