Alla promenader

Jag älskar att titta på bilder på henne och gråter samtidigt. Min lilla räv... Alla promenader vi gick och alla rutiner vi hade,de är så djupt inrotade efter 13 år. Det känns fortfarande konstigt att inte gå på kvällspromenaden med henne. Att inte vara ute längre, att inte längre se naturen på kvällen, att inte följa årstiden. Att missa tystnaden, den härliga luften, sångfåglarna, trampet av tassar. Hörnet där hon hade sin hundkorg gapar tomt och jag kan inte längre sträcka mig efter henne och klappa henne. Kopplet saknas på hatthyllan och hundpåsarna saknas. Allt saknas. Hela hon saknas. Att hon var så viktig...

Om allt hade varit som det skulle, så hade hon legat bredvid mig i sängen och sovit nu. Jag hade bara kunnat sträcka ut min hand och klappa henne. Hon hade vaknat och stretchat och smackat några gånger, innan hon somnade om. Om allt varit som det skulle. Nu är det gapande tomt i sängen. I rummet.









Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback