Så mycket glädje

Han är en riktig kaka nu, Galishimo. Nej, en kaka räcker inte. Han är en hel burk med kakor. Sanna mina ord. Visserligen blev han skitskraj varje gång vi närmade oss nedre delen av ridbanan, och traven var stundvis svajig, men han är fortfarande en hel burk med kakor. Så bra är han alltså. Jag skojar inte! 

Så. Nu knäpper vi våra händer och ber för att jag aldrig någonsin, någonsin, kommer på idén att försöka rida in ett arabiskt fullblod igen. Någonsin. Ever. En gång i livet räcker. Tack så mycket.

(Jag tror överhuvudtaget inte att jag ska ens umgås med hästar yngre än fyra år. Jag är inte gjord för det.)


Ja, jag råkar ha för korta tyglar och drar in näsan på honom, men alla bilder kan inte vara perfekta... 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback