Starkare

Jag tröttnar aldrig på att titta på bilder på Galishimo från 2012 och jag ler brett varenda gång. Inte för att jag var så glad alla gånger, på den tiden. Jag var verkligen osäker. Hur skulle jag klara av att rida in honom? Tänk om jag skulle misslyckas? Vad har jag gett mig in på? Han kastade av mig och jag blev riktigt rädd. Jag fick fullständig kaninpuls varje gång jag tvingade mig själv att sitta upp, och jag klarade inte av att sitta på honom mer än några minuter åt gången. Vilken mardröm det var. Jag kände mig så otroligt vilsen. Och jag kände mig dålig. Riktigt, riktigt dålig. Är jag alltså en sån där orealistisk ryttare som har en övertro på mig själv. Ska vara en sån där ryttare som förstör sin unghäst som hon inte kan rida in?


Och så tar vi tidsmaskinen igen och drar fram den två år. Eller ett och ett halvt år. Genom blodvite och hästoperationen och ut i naturen och bort från det trygga ridhuset. Vi tar tidsmaskinen och vrider fram den. Samma ryttare. Samma häst. Men vi har vuxit på oss lite. Jag har blivit tryggare. Han har blivit starkare.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback