Avramlingen

Galishimo tyckte livet var svårt att förstå sig på ikväll. Sååå svårt. Han såg en katt. Några spelade fotboll i grannbyn. En bil körde förbi. En kvinna med en grep. Där var katten igen. Och så ville jag ju att han skulle galoppera lite. Och han försökte verkligen, men det blev bara för spännande. Så han blev lite till sig och innan jag visste ordet av så hade jag fallit av och låg på backen i gruset. Han gjorde ett snabbt sidokast med accelerering, jag hade inte en chans.

Jag borstade av mig gruset på kläderna och satte mig upp igen. Och då var han ännu mer taggad. Jättetaggad. Super-taggad. Och så fick jag den snabbaste galopp jag provat på honom. Så snabb att han var tvungen att luta sig inåt i kurvan för att hålla balansen. Glädjen och stoltheten spred sig i kroppen på mig, och blandade sig med smärtan i rygg och höft.

Hans snabba galopp väckte barnet i mig och jag kunde inte låta bli att le över tjusningen. Han gör mitt liv lite mer spännande just nu. Jag som verkligen övervägde att stanna hemma och vara ledsen över Terven i stället...  

Nu fick jag i stället verkligen känna att jag levde...






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback