Att köpa sig tröst

Jag har försökt att skämma bort mig lite nu när jag är ledsen över Terven. I stället för en ny hundvalp kan jag ju köpa mig mindre, billigare prylar...

Galishimo har fått ett nytt schabrak, det är den där lilla filten som man lägger under sadeln. Han har tidigare haft ett litet grön-grått schabrak under sadeln, som ni ser här nedan. Färgen har varit diskret, och han har haft den sedan jag började rida in honom.


Men nu har jag köpt ett schabrak i svart, med vit brodyr. Det blev jättetjusigt! Jag har inga bilder på oss ännu, bara...



Och så köpte jag även en fin, matchande fleecejacka till schabraket. Svart med vit och röd brodyr. Jag har känt mig riktigt fin i det. Jag tror vi kommer att se jättefina ut tillsammans. Jag och Galishimo. Man kan kanske inte köpa sig tröst, men att unna sig själv något kan vara ett sätt att visa sig själv respekt.

Vi köper ju presenter till andra utan att tveka, varför inte köpa sig själv, något?



.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback