You cant control life


Jag blev ensam under denna midsommar, och känner mig sådär lagom fräsch. Det har blivit någon inflammation i arm, axel och höft efter avramlingen och jag gick runt som en halt tant här i ettan på midsommarafton. Det kändes bättre när jag rörde på mig. Men lite tungt ändå. Sängsidan är tom som vanligt. Varken hund eller pojkvän. Livet har blivit nedbantat till en ganska sparsamt inredd etta, ett jobb och en häst

Just den här midsommardagen så lämnade han tillbaka nyckeln till min lägenhet. Jag minns när jag gav honom den och hur mycket den symboliserade för mig. En önskan att han kunde komma och gå som han ville. En önskan att han skulle vara hemma här någon gång när jag kom hem. Ett hopp om att han skulle göra sig mer hemma här, kanske lämna lite av sina tillhörigheter, trivas här, boa in sig. Men det har han inte gjort, inget tyder på att någon annan vistats i min lägenhet. De gånger han hälsar på är det på överenskomna tider då jag är hemma. Han har ingen nytta av en nyckel. Hans hem är hans, och mitt hem är mitt. Inget under detta år har blivit vårt. Nu hänger nyckeln på en krok i köket i stället. Det känns lite snopet, som ett inbjudningskort som någon lämnat tillbaka.

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback