Grönbete och finbesök



Jag fick finbesök idag när min mamma följde mig till stallet, igen. Ibland är det svårt att tro att min mamma faktiskt var rädd och osäker med hästar när jag köpte Galishimo. Hon vågade knappt röra vid honom när han var nyköpt. Nu är hon hur fin som helst med honom och kan vara till stor hjälp när jag hanterar honom. Jag antar att hon ändå hade en bra hästkänslan under uppväxten, då hennes morfar hade arbetshästar. Det är kul att se henne och Galishimo tillsammans i alla fall. Galishimo är snäll och lugn med henne, och de ser ut att trivas tillsammans.

Idag blev han släppt på ett jättestort grönbete med massor av hästar att leka med. Han blev lite blyg och vågade inte springa runt på grönbetet, utan höll sig tätt intill den absolut äldsta och snällaste ponnyn. En gul före detta ridskoleponny som var 25 år.  Den gamla farbrorn verkade ta på sig sitt ansvar att hålla Galishimo undan de större pojkarna. Det lossnar nog snart för Galishimo. Snart ränner han runt på grönbetet!








 




Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback