Det går framåt


 Jag och Galishimo...

Elin, som äger Galishimos helsyster, kom förbi och red Galishimo ikväll. Det gick verkligen superbra. Visserligen så ser jag att vi båda hade Gramantygeln lite för kort, det är den som gör att han sänker huvudet och går in med nosen mot bogen lite, men det är sådant man lär sig att hantera bättre. Jag märker också att sadeln glider fram lite för mycket om man inte sätter ned sig ordentligt i den. Men jag kommer att köpa en fin dressyrsadel till honom, ska bara avbetala bilen först. 

Jag passade på att träna galoppfattningar nu när Elin var med, och hon fick även galoppera honom lite, och säga vad hon tyckte. Galishimo var en stjärna. Det blåste ute men han skötte sig verkligen kanonfint. Jag var så otroligt stolt över honom. Det kändes bra, men ovant att galoppera honom och med lite tips från Elin så satt galoppfattningen mycket bättre. Det går framåt. Hela tiden.



Elin och Galishimo!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback