Rik på bloggen - min första check

Nej. Nej. Jag är inte rik på min blogg. Inte hittills. Jag har nu tjänat 54 kronor på mitt bloggande. Två månaders hårt slit. 54 kronor. Pengarna kommer från de reklambolag som ni besökt via min blogg. Reklamsidorna betalar mig några öre per klick. Mina egna klick blir borträknade (japp, jag har testat)...

Jag kommer nu, inom kort, att få en check hemskickad till mig. På 54 kronor.

Jag har fortfarande inte råd att köpa en aktie för denna enorma summa pengar. Jag måste vänta tills jag kommer upp till 100 kronor. Och så måste jag lära mig hur man köper aktier. Det finns säkert dolda avgifter någonstans också. Typ en "uppläggningsavgift" på 1000 kronor eller något. Sa den positiva tjejen. Så det kan dröja lite.

Jag vet inte säkert varför jag gör detta, men det roar mig lite...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback