Jag saknar henne

Jag fick denna bild på mig och Terven, av Ivar, för några år sedan. Det är troligen år 2002. Jag var 21 år och i början av mina socionomstudier i Östersund. Kiara var på sitt andra år. Då hette hon oftast Kiara men oftare och oftare började jag och omgivningen kalla henne för "Terven". Hon var så typisk för hennes hundras, som är en Tervuerens.

När jag beskrev hennes personlighet så sa alla hundkännare "Ja det är typiskt Tervar, det..."

Men hon hette Bästdals Kiara när jag köpte henne. Hon var bara åtta veckor när jag köpte henne och så liten att jag transporterade henne på tåget i en liten kattbur.

Gud, nu är resan slut, nu är jag utan henne. 

Nu är det alltså tänkt att jag ska klara mig själv. 

Utan hund.


.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback