Försöker lära mig att sticka



Jag köpte ju garn och nålar och försökte lära mig att sticka den här tiden, förra året. Det blev inte riktigt så. Jag kom inte riktigt igång. Nu försöker jag lära mig igen. Jag fann nålarna och garnet i förrådet när jag städade ur det och bestämde mig för att försöka igen. Jag bad en projektledare (what else?!) att lära mig sticka sockor och hon visade mig hur man startar. Så nu tuffar jag på. Det känns otroligt skönt och avstressande. Framför allt avstressande. Jag kopplar av bättre och fokuserar på något neutralt. (avig, rät, avig, rät, avig, rät, avig, avig, fansjävlaskit, backa, rät, avig, rät, avig, rät...)

Men mina första sockor lär inte bli särskilt vackra... ;)

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback