Kan man unna någon att bli tjock?

 Det känns ju lite taskigt att sätta på honom en sån här munkorg till sommaren. Man kan ju fundera på om det verkligen är värt det.

Jag har funderat lite på om jag ska skaffa munkorg till Galishimo till sommaren. Inte för att han bits, utan för att han inte ska kunna frossa i gröngräs när han går på grönbete. Han är ju i väldigt fin form just nu och jag önskar han kunde behålla den.

Om jag inte gör något nu så kommer han garanterat bli lite överviktig på sommarbetet. Det kan ju innebära lite hälsorisker, precis som människor riskerar hälsan om de är tjocka. Samtidigt vill man unna honom ett sommarbete då han missade stora delar av sommarbetet förra året på grund av hans skadade ben. Eller kan man verkligen "unna" någon att bli tjock? Eller är det tvärtom? Ska jag "unna" honom att få förmånen att vara lite slankare i år?


 Så här såg han ut för nästan precis ett år sedan...



Så här såg han ut igår... 

Jag får fundera vidare på frågan. Vi får se hur det blir....


.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback