Trött och snäll häst


Mamma och Björn kom för att hänga med mig när jag red Galishimo, idag. Det låg snö i luften och kändes lite kyligt. Jag tänkte att det var läge att rida på fältet då han galopperat så mycket där igår, med longerlina, men just när jag skulle sitta upp blev jag nervös och fick lite pirr i magen. Tänk om han får frihetskänslor av stallet och får bråttom hem?


Galishimo fick inga frihetskänslor. På sin höjd fick han godiskänslor. Han hade inte bråttom någonstans. Han orkade knappt pinna runt i galopp överhuvudtaget. Jag fick övertyga honom lite. Men han var alldeles mjuk i kroppen och gjorde verkligen sitt bästa. Några vänner bar lite hindermaterial på ridbanan och han brydde sig inte ett smack, han brydde sig heller inte när andra hästar passerade och reds vidare heller. Han var här och nu. Och jag blev jättenöjd.

Den här billiga ridjackan som jag köpte från Hööks förra året, har jag börjat använda allt mer. Den passar ju jättefint! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback