Däckbyte och allt är gott!

För precis ett år sedan lades det mången tid och tusenlappar på min hästtransport. Det var så drygt att jag tror jag fick min första och sista migränattack när jag höll på med den. Den fick två nya sommardäck, ny färg under dramatiska omständigheter, en ny registreringsplåt som beställdes från trafikverket (som givetvis inte passade), nya handtag (som inte passade) och lås (som inte passade) och en ny kulhandske (som överraskande nog passade). Jag var väldigt sur den här tiden förra året. Och trött. Och kände mig fattig. Mitt inre jag tyckte inte att jag skulle lägga pengar och så mycket tid på själadödande jobb. Varför ska man tjäna pengar om man inte kan göra något roligt för dem?!

Och hur eländet såg ut för tre år sedan ska vi väl inte ens gå in på...



Men i år känns det betydligt bättre.


Nu, ett år senare, lämnade jag in bilen och transporten för däckbyte på Vianor igen. Vianor bytte alla åtta däck, tvättade vinterdäcken, lämnade dem till förvaring inför nästa säsong, och gick igenom en checklista på (den nystädade) bilen och transporten. Jag satt i fikarummet med min fina kappa och mina stövlar och scrollade igenom mobilen och kände mig bortskämd. Inga däck var ofräscha. Allt såg finfint ut. Det hela gick på 40 minuter och 1500 kronor vilket är en sketen struntsumma med tanke på vad jag lade på transporten förra året.


Jag hann dricka en kopp kaffe, ta en kaka och kunde sedan nöjt gå ut i solen och beskåda de nybytta däcken och checklistan. Detta kändes nästan lite overkligt. Jag hade nästan förväntat mig att någon skulle knacka mig på axeln och säga
"Jo. Du. Taket på transporten sitter löst. Ser du? Man kan lyfta av det så här enkelt..." eller något liknande.

Vilken tur att mitt gamla jag slet som ett djur, för att mitt nya jag skulle stå med en kaffe latte och nöjt beskåda bilen och transporten inför denna säsong. Detta år blir det ingen kamp för att säkert komma mig ut på vägarna.

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet