Ridhustorsdag


Kristi himmelfärdsdag har inneburit att jag inte behövt arbeta. Det var ett bra läge att stoppa Galishimo i transporten och åka till ridhuset. Vi har ju inte varit där så mycket i år efter att jag lade ned ambitionerna lite. Dessutom blir jag ju rätt så rädd ibland, och kände mig ganska slut efter ridhusträningen. Jag har ju förstått mer och mer, med åren, att ridrädslan egentligen är ett symtom på att jag inte återhämtar mig ordentligt i livet i stort. Har jag jobbat hårt och återhämtat mig för lite så är ridningen ofta den lilla droppen som får bägaren att rinna över, så det är inte så tokigt att ta pauser för återhämtning.

Idag slet blåsten i fogarna i ridhuset, och det både knakade och knäppte, men träningen gick ändå hyfsat bra.

Galishimo var lite återhållsam med energin och jag fick driva honom en hel del, särskilt i galoppen hade han handbromsen i, och jag blev väl lite osäker och drev inte riktigt så mycket som jag borde. Men det kommer fler tillfällen att träna mod i ridhuset och det känns ändå som uppehållet gjort oss båda gott. Han var då superduktig och gjorde sitt allra bästa utifrån de signaler han fick från mig.



Jag kom förresten på att det bara borde vara 18 månader kvar tills jag fyller 40 och borde få fem extra semesterdagar! Så härligt! Jag har 25 semesterdagar nu och det skulle bli toppen med 30. Dessutom så tog jag bara ut 20 semesterdagar per år under sex års tid för att spara ihop till 30 "katastrofdagar". De dagarna är sparade utifall Galishimo dör eller blir skadad. Då vill jag inte vara på jobbet på ett tag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback