Regnväder är städväder


Sådärja. Ett riktigt ruskväder har gjort att jag kunnat ägna mig åt städning och tvätt utan dåligt samvete. Min skitiga blå ridkappa är nu åter mörkblå och luktar gott. Två andra jackor är tvättade och luktar jättegott, sängkläder är bytta, ridhandskarna är åter svarta och glansiga, alla ridbyxor är tvättade, och min westernsadel som hunnit få ett ordentligt lager damm i sina mönster är nu grundligt rengjord och smörjd med läderbalsam. På några ställen krävdes en tandborste för att få mönsterna rena, mörka och glansig.

Björn tyckte att det var en given aktivitet att följa mig till stallet och smörja sadeln, och jag undrade flera gånger om han verkligen, verkligen, inte hade något roligare för sig? Men nej, han tycker om att hänga med mig och han gillar även att greja med saker. Vad vi gör verkar inte spela honom så stor roll. Det är därför jag gillar honom. Han gav mina jodhpurs en ordentlig rengöring och smörjning när vi ändå var igång med lädervården.

Sedan åkte han nöjt iväg för att fixa plankor till sin fritidsstuga och jag klev in i min egen bil i mina nyputsade skor och tänkte att livet behöver inte vara märkvärdigare än så här. 

Jag råkade klicka hem en ny sadelpad också. Fingret slant bara.
.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback