Den ofrivillige transportexperten

Nu är transporten fixad igen. Jag har kanske en dålig dag just idag, men jag börjar se den där transporten som min ärkefiende. Det började som en förälskelse, en gemensam bekant trodde vi skulle passa ihop. Jag såg den och föll genast för den. Jag lade tassarna på den omedelbart så ingen annan skulle ta den. Den var MIN! Jag visste inte vilka varningstecken jag skulle hålla utkik efter utan följde bara hjärtat. Jag tyckte den hade en fin färg. Ett vackert yttre. Sedan började den bryta löften. Och jag förlät den och lappade ihop den. Gång, på gång...

Jag kan ju säga att nu, efter att ha ägt transporten i snart två år, så vet jag precis vad man ska titta på när man tittar på en hästtransport. Jag vet exakt precis vad som bör granskas. Och nu vet jag inte bara vad en "kulhandske" är för något, utan även hur man kontrollerar om kulhandsken är sliten eller inte. Jag börjar bli en ofrivillig transportexpert. 

Nu är i alla fall den slitna kulhandsken ersatt med en ny kulhandske. Det var "Bilmäklar'n" här i stan som gav mig en tid redan nu och fixade biffen redan samma dag. Trevliga var dom också. Jag kan åtminstone inte klaga på servicen!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet