Bogseringen börjar likna tolkning

Veronica har köpt en ny häst, och vilken häst sedan! Stor (i mina ögon åtminstone), svart, nätt och tydligen en stamtavla med hoppkanoner! Det verkar vara ett väldigt lyckat köp. Hästen är lite grön, men väldigt rar. Det blir spännande att se om de börjar tävla till våren eller sommaren!

Galishimo fortsätter bli lugnare och finare nu, trots sporadisk ridning. Elin har ridit honom både igår och idag, och jag har följt med på skidor. Det har med andra ord blivit fyra skidturer med Galishimo  december. Jag är ju inte helt frisk ännu men det börjar ta sig. Galishimo sköter sig kanonfint och jobbar på jättebra när Elin rider. Jag tog med mig ett grimskaft som jag fäste vid bröstan på Galishimo, och han fick som vanligt bogsera mig lite på hemvägen. Han verkar nu helt ha vant sig vid skidorna, och han har nu inga problem med att dra mig, och låta mig åka efter honom.  
Fast lite nyfiken blir han ibland, och måste kika lite... 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet