Första uppdragen till kunder

Jag har för första gången på... 24 år...(?) tagit på mig uppdrag att måla åt kunder. Jag satte ut en förfrågan om att måla personliga djurmotiv för 1700 kronor och det nappade direkt.

När jag satte ut min förfrågan och mitt anspråk så ville jag nästan slänga bort datorn och be omvärlden om ursäkt för mitt fräcka anspråk. 1700 spänn! Men jag räknade ut, att om målandet verkligen ska bli gjort, så behöver jag ta ledigt en arbetsdag. Att jobba 5 dagar och sedan måla en dag funkar inte för mig, för måleriet är inte avslappning. Det är ett jobb som tar ca 10 timmar och som ska ge ett bra resultat. Det måste få ta tid och ansträngning!


Så... nästa år börjar jag alltså. Jag ska planera för motiven nu under julledigheten och kolla upp att jag har färg och utrustning (särskilt belysning här hemma!) och sedan så börjar jag i januari. Första tavlan kommer jag att ta ledigt två dagar för, för jag räknar med att jag inte är helt avspänd i starten.

Men jag tror detta kan bli bra!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet